true

Het geheim om meer klanten uit Instagram te halen

geheim klanten instagram sendtodeliver

Het geheim om te kunnen groeien op Instagram: stop met groeien! We hebben de neiging om alle focus altijd te leggen op het verkrijgen van meer volgers. En als je meer volgers hebt zal je ook meer klanten krijgen. Stel jezelf de vraag: verander je de huidige volgers al in klanten? Dit is wat je wel moet doen om te groeien op Instagram.

Ongeacht hoeveel volgers je hebt, 10, 100, 10.000, mensen stellen altijd dezelfde vraag: hoe haal ik meer klanten uit Instagram? Het antwoord is niet "meer volgers". Het gaat erom dat je je huidige volgers, doelgroep, goed bediend om ze om te zetten in klanten. Als je je huidige volgers vermaakt met relevante content komen hier vanzelf nieuwe mensen op af met dezelfde interesses. Zij zullen je vanzelf ook gaan volgen.

 

💡 Ben je druk bezig met om meer succes te behalen met je bedrijf op Instagram? Consequent taken uitvoeren zijn essentieel voor succes. Wij hebben een checklist voor je samengesteld met dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse taken.

Download Instagram To Do's checklist

 

Ga de diepte in, niet de breedte

Begrijpen waarom volgers je volgen. Niet waarom niet meer mensen je volgen. Stel dat je zegt: “Mensen volgen mij om hun beste leven te leren leiden”, maar niet kunt beantwoorden wat hun beste leven dan is. Dan ken je je volgers eigenlijk niet. Als je zegt dat ze je volgen omdat ze 5kg willen verliezen, is dat niet zo.

Ze volgen je omdat ze van zichzelf houden.
Ze volgen je omdat ze meer zelfvertrouwen willen.
Ze volgen je omdat het over iets dieper gaat dan alleen die 5kg gewichtsverlies.

Hoe ga je de diepte in?

Praat met je volgers! Reageer op alle comments die je krijgt, zowel openbaar als via een privé-bericht. Probeer een echt gesprek aan te knopen in plaats van iemand alleen te bedanken voor het reageren op je post. Ontvang je helemaal geen berichten op Instagram? Bedenk dan eens hoeveel berichten jij zelf hebt gestuurd naar anderen. Hoeveel comments en privé-berichten heb je zelf gestuurd om je interesse in iemand te tonen?

Als je één reactie plaatst, betekent dit niet dat je daar altijd een reactie op terugkrijgt. Als je meer engagement wilt creëren tussen jouw bedrijf en huidige en potentiële nieuwe volgers moet je meer effort tonen. Wil je een reactie terug op je eigen Instagram? Laat dan zelf 10-15 berichten achter. Wil je een privé bericht ontvangen? Stuur dan zelf ook 10-15 privé berichten. Niet iedereen zal er eentje naar je terugsturen, plant dus genoeg zaadjes om uiteindelijk te kunnen oogsten.

Houd je bezig met je huidige volgers

Neem in je social media strategie mee dat je je meer bezig gaat houden met je huidige volgers dan je blind te staren op nieuwe volgers. Je hebt veel meer aan trouwe volgers die minimaal één keer je product of dienst afnemen, dan duizenden volgers die je wel “volgen”, maar niet écht volgen. Praat met je doelgroep, probeer ze te begrijpen en van ze te leren. Wat zijn hun problemen en waar biedt jouw bedrijf oplossingen?

De volgende keer dat je denkt: ik heb meer klanten nodig! Laat je dan vooral niet overhalen om te denken dat je dit behaalt met meer volgers. Ga in plaats daarvan het gesprek aan met je huidige volgers en klanten, los hun problemen op met behulp van wat jouw bedrijf ze kan bieden.

Conclusie

Volgers omzetten in klanten is geen werk van een maand, maar maanden tot jaren. Als je dit proces leert kennen en jezelf hier constant in dwingt te ontwikkelen zal je merken dat er vanzelf een groei ontstaat. Je huidige volgers zijn tevreden, ze ontvangen relevante content en hebben het idee dat ze écht ertoe doen, ook op persoonlijk vlak.

De markt is ontzettend verzadigd met anderen die dezelfde producten of diensten aanbieden als jij. Als jij laat zien dat jij je volgers wél echt begrijpt, je met ze communiceert en ze wilt helpen, kiezen volgers uiteindelijk om bij jou klant te worden.

 

💡 Ben je druk bezig met om meer succes te behalen met je bedrijf op Instagram? Consequent taken uitvoeren zijn essentieel voor succes. Wij hebben een checklist voor je samengesteld met dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse taken.

Download Instagram To Do's checklist